Cliff Scott и H. Bruce Atwater владели небольшой инструментальной мастерской, оснащенной хорошим прессом. Начали они свое дело в 1932 году. В 1935 году один серьезный человек по имени DuMonte подрядил их изготовить на продажу небольшой подвесной лодочный мотор. Мотор попал на технологическую выставку в Нью-Йорк.
Тогда же поступили заказы на несколько сотен моторов. Перед тем, как поставит заказанные моторы господину DuMonte, мастера сделали красивый трафарет на каждом моторе написали название «CHAMPION». Они по-прежнему выпускали в своей мастерской разного рода инструменты, но вдобавок теперь еще и делали подвесные моторы.
В 1939 году DuMonte заключил контракт с компанией «Firestone» на продажу моторов «CHAMPION» в ее магазине покрышек. После этого Cliff Scott и H. Bruce Atwater полностью переключились на изготовление подвесных моторов. В 1941 году Скотт и Этуотер с их мотором «CHAMPION» стали вторыми (первым был «Evinrude») по величине производителем подвесных лодочных моторов в США.
Такие отношения DuMonte с компанией, производящей моторы «CHAMPION», продолжался с 1935 по 1942 год. С развитием Второй Мировой войны большинство мелких и крупных машиностроительных компаний Америки перешли на выпуск военной продукции, и компания Скотта и Этуорта не была исключением. После войны производство моторов было восстановлено.
В 1946 году моторы «FIRESTONE» и «SCOTT-ATWATER» произвели фурор на рынке: они совместно предложили в 1946 г. мотор в 3,6 л.с., а в 1947 г. – 7,5 л.с. К 1949 году линейка производимых моторов включала модели в 3.6, 4, 5, и 7,5 л.с., причем, моторы с 4 до 7,5 л.с. комплектовались полнофункциональной коробкой передач «вперед-нейтраль-назад».
В 1950 году был создан 16-сильный лодочный мотор с коробкой передач. В 1951 году появился лодочный двигатель в 10 л.с. (прототип мотора «Москва»). К 1951 году полная линейка моторов включала 3,6; 4; 5; 7,5; 10 и 16 л.с. В том же году пришла мода на капотах моторов писать скорость. Если написано «1-12» на капоте мотора мощностью 3,6 л.с., это означает, что лодка с таким мотором может двигаться со скоростью от 1 до 12 миль в час.
Такие обозначения скоростей применялись только в 1951-52 гг. В 1952 году мотор в 4 л.с. был снят с производства. Зато в 1953 г. появился «Золотой Вымпел»: значок с темно-зеленой полосой внизу и золотой полосой — вверху. Такое обозначение применялось только на моторах мощностью 7,5 и 10 л.с. Эта новая схема окраски применялась только для двух подвесных моторов с разделяемыми надвое капотами. Однако такие моторы в продажу не пошли и схема просуществовала всего один год. В 1954 году на моторах мощностью 5, 7.5, 10 и 16 л.с. была установлена только что изобретенная система откачивания воды из трюма лодки.
Устройство представляло собой подключенный к мотору тонкий шланг с наконечником, который укладывался на дно лодки и отсасывал скапливающуюся воду. В те времена большинство лодок были деревянными и все они имели склонность в той или иной степени пропускать воду. Новшество не повысило популярность моторов: оно принесло с собой много проблем и никогда более не использовалось в рекламе моторов как достоинство.
В 1955 году компания создала мотор мощностью 30 л.с., который в следующем году был заменен на 33-сильный. К концу 1956 года линейка выпускаемых компанией моторов включала устройства мощностью 3.6, 5, 7.5, 10 и 16 л.с. – с ручным запуском, 16 и 33 л.с. – с электростартером. Тогда же «Scott-Atwater» получила предложение от компании «McCulloch» — продать производство подвесных лодочных моторов. «Scott-Atwater» не долго сопротивлялась и продала свой бизнес. 1956 год также стал последним годом выпуска подвесного мотора «Corsair», который компания «Scott-Atwater» производила с 1946 года.
В 1957 году мотор в 33 л.с. стал 40-сильным. Хотя имя «Scott-Atwater», по-прежнему, можно было видеть на капоте мотора, но все его звали просто «Scott». Кроме того, в 1957 году на некоторых подвесных моторах стали появляться стеклопластиковые капоты.
В 1958 году было начато производство 60-сильного 3-цилиндрового мотора. Название мотора незаметно трансформировалось в «Scott» или «Scott-McCulloch». К 1964 году все моторы назывались только «McCulloch», однако вскоре производство было полностью прекращено.
Список подвесных моторов, которые выпускала компания «Scott-Atwater»:
«Firestone» с 1946 по 1957 (1958?)
«Wizard» выпускались для «Western Auto» с 1959 по ?
- Лодочный мотор Москва 10 Русская копия-Американского мотора Scott atwater 10
- Мой первый лодочный мотор Москва 10
- everythingaboutboats.org
- Everything About Boats – The Ultimate Reference Resource for Boaters
- Scott-Atwater Outboard Motors
- Champion ⇒ Scott-Atwater ⇒ Scott ⇒ Scott-McCulloch ⇒ McCulloch
- 📸 Видео
Видео:Лодочный мотор КамисуСкачать
Лодочный мотор Москва 10 Русская копия-Американского мотора Scott atwater 10
Мой первый лодочный мотор Москва 10
Начну с того родился я в семье рыбаков,поэтому это у меня в крови: лодки, реки,озера ну и конечно — лодочные моторы.В то время я был мальчишкой и соответственно ни купить, а тем более заработать не мог. возраст.И тут волею судьбы брат деда, отдаёт в безвозмездное пользование чудо-технику, лодочный мотор Москва 10.Радости не было предела, кстати он мне давно его обещал, ни один год. Это был двухтактный двигатель 10 лошадиных сил 60-х годов. По его словам мотор «нехоженый» в смысле мало эксплуатировался, поэтому я раскатав губу,понял как мне сказочно» повезло»и я сразу взял свой велосипед и брата в под могу, поехали за двигателем Москва 10. Велосипед был в роли грузовой техники,а точнее багажник велосипеда» Салют»,чтоб на себе его не тащить.Приехали, увидели -«нехоженый» это было мягко сказано,как говориться дареному коню. ну да ладно, на халяву же.Тем более, на тот момент и лодки у меня своей не было, да и к мотору нужно было руки приложить.
Лодочный мотор, как оказалось был без колпака,а главное на нем не работала система охлаждения про внешнее состояние, вообще молчу, движку пол века.Когда мы с братом транспортировали на багажнике велосипеда, вы бы видели реакцию прохожих «на какой помойке вы его откопали», а некоторые предъявляли у кого спёрли на что был ОДИН ответ «дед отдал» — видать дед «ЛЮБИТ» внуков проскакивало в мозгу почти у каждого. После того как мотор был благополучно доставлен к месту дальнейших испытаний,стали производить «знакомство». Охлаждение мотора кстати работало, но при определённых моментах, а точнее там был выведен специальный штуцер именуемый «ПЕТУШОК» для забора воды, только при движении вода охлаждала мотор,на холостом и малом ходу длительное движение предвещало перегрев.И так мотор закреплен на самодельный транец в бочке, бензин раз бодяжили с маслом 1/40 который дал батя и начали «дергать» в смысле заводить. Заводилка была обычная веревка с узлами, которая прилагалась к мотору «Москве»еще дедом, ей тоже было не один десяток лет ,поэтому эта шмыгалка ни раз прилетала в брата стоящего позади меня и так же ждавшего кульминационного момента.Как помню, на дергались мы тогда, смеха да и ругани хватало.Ну мы же пацаны, энтузиазма хоть отбавляй. фу. завелся. «гад» раза 120 того не меньше. Клубы дыма и рёв мотора это было что-то по сравнению с такими брендами как Ямаха 3 , Меркурий М15, Ветерок 8,которые были во владении после.Бензопила» Дружба 2″ наверное потише работала, думаю если бы был колпак, ну и состояние двигателя, звук был намного тише,зато передачи вперёд-нейтраль-назад включались четко. Ну что скажу, забегая в перед, двигатель так до сих пор не побывал на транцах моих лодок.
Читайте также: Поплавок карбюратора лодочного мотора hdx 5
На тот момент мне было 15лет и я резко переключился на с велика на мопеды,а лодочный мотор Москва 10 находился на сохранение в гараже у бати ещё ни одно десятилетие пока я не приобрел ПВХ лодку Ямаран F340, но это уже совсем другая история.
Видео:Сравнение лодочных моторов Mikatsu M 9.9 FHS и Hidea HD 9.9 FHS. Хайди (Хидея) или Микацу?Скачать
everythingaboutboats.org
Видео:⚙️🔩🔧Лодочный мотор за 10 000 рублейСкачать
Everything About Boats – The Ultimate Reference Resource for Boaters
Видео:Первый запуск лодочного мотора КамисуСкачать
Scott-Atwater Outboard Motors
PAGE CONTENTS:
Scott-Atwater Profile: Overview, History, Contact Information with Links, etc.
Scott-Atwater Profile: Overview, History, etc.
Scott-Atwater Specifications, Years Manufactured, Duty Ratings, etc.
Documentation: Catalogs, Brochures, SpecSheets, Manuals, Parts Lists. Recalls, etc.
Forum Posts, Tech Notes & Tech Tips.
Publications & Media: Articles, Books, Magazines, Videos, Websites, Authors, etc.
Related EAB Webpages & Main Topic Pages with Links.
Visit our FEATURED ARTICLES Home Page ! Thanks to our amazing contributors.
This Months Top 20 Most Popular Articles on our EAB website .
What our nonprofit Anchors Aweigh Academy and its EAB website have accomplished.
Members must SIGN IN to gain access to Members Only areas of this website .
Become an Academy Member and gain access to additional pages and programs!
Comments for everyone to view: Submit to ⇒Comments#EverythingAboutBoats.org (Replace “#” with “@”) .
Academy Members’ Comments & Reviews that only current Academy Members can view.
^ Academy Members’ Exclusive Comment Submission Box.
NOTES : As this page continues to grow and develop, it may contain Drafts, Resources, etc. ♥
Видео:Для ТЕХ, кто КУПИЛ лодочный МОТОР. Что вам ОБЯЗАТЕЛЬНО еще понадобится?Скачать
Champion ⇒ Scott-Atwater ⇒ Scott ⇒ Scott-McCulloch ⇒ McCulloch
C.E. Scott and H.B. Atwater owned a small tool making and punch press operation. They had started the business in 1932. In 1935 a gentlemen named DuMonte approached them to build a small outboard for him to sell. The motor was put on display at a New York exhibit. Report has it that several hundred of the outboards were ordered. Before the motors were turned over to DuMonte they installed some decals of the name CHAMPION. They were still doing their tool and punch press operation as well as building outboards.
In 1939 DuMonte landed a contract with Firestone to sell the CHAMPIONS in their tire stores. This forced both C.E Scott and H.B. Atwater to start building outboards full time. In 1941 Scott and Atwater with their CHAMPION outboards were the second largest outboard manufacturer in America. At that time only Evinrude was larger. This relationship with DuMonte and the CHAMPION outboards went from 1935 until 1942. World War 2 had forced most machine shops to doing military work and Scott and Atwater were no exception. After the war DuMonte decided to build his own motors. Firestone still wanting outboards stayed with Scott and Atwater to supply their motors.
In 1946 FIRESTONE and SCOTT-ATWATER outboards hit the market. They offered a 3.6 hp in 1946, adding the 7 1/2 in 1947. By 1949 their line had grown to a 3.6, 4, 5, and 7 1/2 hp. the 4-7 1/2 outboards were available with full shift F-N-R. Making them the first outboard company with a line of shift motors. 1950 offered in addition a 16 hp shift motor. In 1951 they added a 10 hp. This brought their line in 1951 to a 3.6, 4, 5, 7 1/2, 10 and a 16 hp. This same year brought the speed designations on the line of outboards. The numbers that have been seen on the cowlings were for a speed rating. 1-12 would be a 3.6 hp. It would push a boat from 1 to 12 mph. This speed designation was only used in 1951 and 1952. You can check the YEAR LOCATER to see all the models and years as well as the speed designations.
In 1952 the 4 hp was dropped from the line. 1953 brought on the Golden Pennant. A dark green bottom and a gold top. This was only used on the 7 1/2 and the 10 hp. This new color scheme with the addition of the two outboards being a thin motor with a band and a cowling that split down the middle didn’t sell as well and was only run that one year.
In 1954 the invention of the Bail-A-Matic was introduced on the 5, 7 1/2, 10 and 16 hp motors. This feature would allow you to drop a small unit in the bottom of a boat and a hose would lead to the outboard where it would bail. Click BAIL-A-Matic to learn more. In these early years most boats were wood and as we all know had the tendency to leak a little water. This feature didn’t win the population over. It had its share of problems and was no longer advertised as a top feature.
Читайте также: Какие моторы для лодки без прав
In 1955 they introduced their 30 hp outboard. In 1956 it was changed to a 33 hp. Their line for 1956 was a 3.6, 5, 7 1/2, 10, 16 manual start, 16 electric start and a 33 hp. This same year Scott-Atwater was approached by McCulloch to buy the outboard operation. Scott-Atwater did sell out this same year. 1956 also saw the last year of the Corsair outboard. An outboard that Scott-Atwater had produced since 1946. (I will list the other outboards Scott-Atwater produced at the bottom of this page.)
In 1957 the 33 hp became a 40 hp. Although the name Scott-Atwater was still on the cowling they called themselves Scott. Also in 1957 the fiberglass cowling appeared on some of the outboards. 1958 saw the beginning of their new 60 hp that was a 3 cylinder. The name on the outboards eventually became Scott and Scott-McCulloch. By 1964 all of the motors were changed to McCulloch.
This list is of the outboards that Scott-Atwater produced. Some of these models were picked up by other companies as with the case with Firestone.
Champion outboards 1935-1942
Firestone Outboards 1946-57* may have been into 1958
Corsair Outboards 1948-1957
Hiawatha 1956-1959* may have been into 1960.
Wizard 1959-? This was only added because in 1959 and or 1960 the Bail-A-Matic feature was on some of these outboards that McCulloch produced for Western Auto.
Scott-Atwater Outboard Model Identification
Scott-Atwater: 1946-1958 1/2 Pint of Oil per gallon 1959. 3/8 Pint Per Gallon
The 1946-1951 outboards have three digit model numbers. The first two digits are the years and the last digit is for the horsepower. I don’t know how the last digit correlates to the horsepower. They are as follows:
I have found that the master manual shows the 1946-47 as a 3.5 hp. I have ads that show it as a 3.6 hp. The back of the master manual also shows it as a 3.6 hp.
1946: 461 3.5 hp 467 3.5 hp Deluxe
1947: 470 3.5 hp 471 3.5 hp Deluxe 473 7 1/2 hp
1948: 480 3.6 hp 481 3.6 hp Deluxe 483 7 1/2 hp
1949 491 4.0 hp 497 5 hp 493 7 1/2 Shift
1950 500 3.6 hp 501 4 hp 507 5 hp 503 7 1/2 hp 509 16 hp
1951-52 510 (1-12) 3.6 hp 511 (1-14) 4 hp 517 (1-16) 5hp 513 (1-20) 7 1/2 hp 518 (1-25) 10 hp 519 (1-30) 16 hp (Represents the MPH the outboard would push a boat) This was on the outboards gas tank decal and only used in 1951-52.
The 1952-1958 outboards have a four digit model number. The last two digits when reversed is the year of the outboard. For example: the 1952 5 hp is a 3725. From 1952-1958 the first two digits stayed the same for the size outboard they represented. For Example: the 1952 5 hp had the first two digits of 37. That stayed the same from 1952-1958. There is an exception, the 1958 22, 40 and 60 hp have a different model number. They will be listed below.
For outboards from 1952-1958 that are 16hp and under reverse the last two digits for the year. The first two digits are for horsepower. The horsepower is as listed:
30) 3.6 hp 37) 5 hp 33) 7 1/2 hp 38) 10 hp 39) 16 hp
Example: A 3865 model number would be a 1956 10 hp.
Now for the exceptions:
In 1955 the 30 hp had a model number 3655. This was the first and last year of the 30 hp. 1956 saw this motor as a 33 hp with a model number 3665. 1956 was the first and the last year of the 33 hp. 1957 saw this motor as a 40 hp with a model number of 3675. Scott-Atwater used the 36 starting digits for the 30, 33 and 40 hp in consecutive years. 1958 saw the new 22 hp outboard. This 22 hp was tagged with a 3 digit model number. 1958 also saw the new 60 hp which also was tagged with a three digit model number. I will list these outboards with there model numbers.
(1955) Model: 3655 30 hp (1956) Model: 3665 33 hp (1957) Model: 3675 40 hp (1957) Model numbers that have a -2 suffix is for long shaft. Used on 5, 7 1/2, 10. On the 16 hp -3 was electric start. -4 on the 16 hp was electric start long shaft. (1957) model numbers for the 40 hp ending with a -2 are long shaft, -3 electric start, -4 electric start long shaft. -5 Royal Scott, -6 Royal Scott long shaft.
(1958) Model: 135 (235 if long shaft, 335 if electric start, 435 if electric start long shaft) 22 hp. The 1237 is a 5 hp long shaft, 1233 is a 7 1/2 hp long shaft, 1238 is a 10 hp long shaft, 1239 is a 16 hp long shaft.
(1958) 40 hp motors are as follows. (Super Scott) 1236 long shaft, 1336 electric start, 1436 electric start long shaft. (Royal Scott) 1536 electric start, 1636 electric start long shaft. 60 hp (Flying Scott) 332 electric start, 432 electric start long shaft.
The 1959-1960 outboards brought a new model number that included numbers and letters.
(1959) The outboards were back to three numbers ending with the letter A.
(1960) The outboards all started with a letter then a number then two more letters. 1959 and 1960 saw the return of the Bail-A-Matic to all the outboards except for the 3.6 hp. 1959 saw the end of the 16 hp as well as the 22 hp. This year brought us a new 25 hp outboard.
(1959) Line of outboards…3.6, 5, 7 1/2, 10, 25, 40 and 60 hp outboards. (1960) had the same line except for the addition of a 12 hp.
Читайте также: Что за мотор агу
The model numbers for these two years are as follows:
(1959) (130A) 3.6 hp (137A) 5 hp (133A) 7 1/2 hp (138A) 10 hp. 25 hp are as follow: (135A) manual start (235A) long shaft manual start (335A) electric start (435A) long shaft electric start. 40 hp are as follows: (136A) manual start (236A) long shaft manual start (336A) electric start (436A) long shaft electric start. (536A) Royal Scott (636A) Royal Scott long shaft. 60 hp are as follows (332A) electric start (432A) long shaft electric start,
(1960) (A3BB) 3.6 hp (A3EB) 7 1/2 hp (A3FB) 12 hp (A3GB) 25 hp (B3GB) 25 hp long shaft manual start (C3GB) electric start and generator (D3GB) long shaft electric start (A3HB) 40 hp manual start (B3HB) 40 hp long shaft manual start (C3HB) 40 hp electric start (D3HB) long shaft electric start (E3HB) Royal Scott electric start (F3HB) Royal Scott long shaft electric start (C3JB) 60 hp Flying Scott electric start (D3JB) 60 ho Flying Scott long shaft electric start.
Specifications For Scott-Atwater
TABLE KEY:
Types of Engine Vendors: Manufacturers are producers of base engines and/or marine engines.
^ Licensees are licensed by engine design owners to produce base engines and/or marine engines.
^ Marinizers buy base engines from the producers at wholesale, marinize them for marine service,
^ ^ and then sell them to boat builders, resellers, etc. at wholesale or to end users at retail.
^ Resellers buy marine engines at wholesale and resell them at a markup or at retail.
^ Data: ⊗ = Data Not Available from Data Source. ¿… = …? = Data in Question/Unconfirmed .
BASE ENGINE: Manufacturer/Vendor & Model of Base Engine followed by Specifications.
^ CYL: Cylinder Orientation & Configuration – (Dash w/no spaces) Number of Cylinders: (example: “V-8”)
^ ^ Cylinder Orientation: None = u… = Upright (Vertical). s… = Slanted (Inclined). h… = Horizontal (Pancake).
^ ^ ^ i… = Inverted (Upside Down).
^ ^ Cylinder Configuration: …S = Single Cylinder. …T = Twin Cylinder. I = In-Line. …V = V Pattern (eg V-8).
^ ^ ^ …W = W Pattern. …Y = Y Pattern. …X… = X Pattern. …+… = + Pattern. …Δ… = Delta.
^ ^ ^ …o = Outward Facing Opposed Piston (eg Boxer). …i = Inward Facing Opposed Piston (O-P).
^ ^ ^ …R,R2,R3,R4 = Radial (Single,Double,Triple,Quad Banks). …® = Radial Rotary = Rotary Radial.
^ ^ ^ …Θ… = Rotary. . ∞ = BiQuad. …ω = Wankel.
^ BORE & STROKE: …mm = Millimeters. …in = …” = Inches.
^ DISPLACEMENT = Swept Volume: …cc = Cubic Centimeters (cm³). …L = Liters. …ci = Cubic Inches (in³).
^ DS = Data Source: Click DS Link to view DS. ⊕ = Data Compiled from Multiple Sources.
^ ^ …bd = BD = BoatDiesel.com. Wik = Wikipedia. M = M anufacture r (Example: Fc1 = Ford Catalog #1).
^ ^ …d = Directory. …w = Webpage. …y = Years Mfr’d History. …c = Catalog. …b = Brochure. …s = SpecSheet.
^ ^ …o = Owner’s/Operator’s Manual. …m = Service/Repair/Technical/Workshop/Shop Manual.
^ ^ …p = Parts Catalog. …h = History. …f = Forum. …1,2,3,A,B,C,etc = Source #, Version, Revision.
MODEL RATINGS: Base Engine Model, Duty Ratings, Power Ratings, etc.
^ Also Engine Ratings from Engine Marinizers and Manufacturers & Vendors of Marinizing Components.
^ A-F: Aspiration-Fueling: Intake Air uncharged or charged – Petrol or Diesel Fueling.
^ ^ Aspiration: N = Naturally Aspirated (uncharged). T = Turbocharged. S = Supercharged.
^ ^ ^ …c = Crankcase Scavenged. …h = Crosshead Scavenged. …b = w/Blower.
^ ^ ^ …i = Intercooled. …a = Aftercooled. …A = Air Cooled Intercooler/Aftercooler (Charged Air Cooler).
^ ^ ^ …R = …r = w/RawWater (Seawater) Cooled Intercooler/Aftercooler (Charged Air Cooler).
^ ^ ^ …F =…f = w/FreshWater (Engine Coolant) Cooled Intercooler/Aftercooler (Charged Air Cooler).
^ ^ Petrol Fueling: C = Carbureted. T = Throttle Body Injection. M = Multiport Injection. D = Direct Injection.
^ ^ Diesel Fueling: M = Mechanical Injection. …d = Distributor Injection Pump. …I = In-line Injection Pump.
^ ^ ^ …ii = II = Integral Injector. C = Common Rail. E = …e = Electronic Injection.
^ ^ ^ …d = Direct Injection (into combustion chamber). …i = Indirect Injection (pre-combustion chamber).
^ DR = Duty Ratings: See the Engine Duty Ratings at the end of the Table. ⊕ = Multiple Ratings Available.
^ ^ C = Continuous (eg Workboats). I = Intermittent (eg Pleasurecraft). M = Max = Maximum.
^ ^ BS = B. S. Rating. OL = B. S. Overload.
^ POWER: kW = Kilowatts. HP = Horsepower. BHP = Brake Horsepower. SHP = SAE Horsepower.
^ ^ sHP = Shaft Horsepower. MHP = Metric Horsepower. PS = Pferdestärke (Metric Horsepower).
^ RPM = Power Ratings @ Revolutions Per Minute.
^ YEARS: Beginning-Ending. Trailing “–” (Dash) without an Ending Date = Still in Production/Available.
^ ^ Vendors usually market products after production ceases, often until stockpiles are exhausted.
^ DS = Data Source: See DS above.
Clicking a Model Link in the table will open a new window displaying our webpage containing details about that model. Clicking a Vendor Link will open a new window displaying our webpage containing details about that vendor and their products.
Each line displays the data available from the identified Data Source (DS). The data is displayed according to the Table Key above. Clicking on the Data Source Link will open a new window for that Data Source. Data Sources include Catalogs, Brochures, SpecSheets, Manuals, Parts catalogs, and Articles.
Keep in mind that Data can be inaccurate in the source material. We do not correct these errors in the table, however we do point them out in the “NOTES” when we find them. Also remember that in a few cases the source material may be illegible. We try to obtain the best source material available. If you wish to point out an error or you can help us obtain good source materials, please let us know via email To: Editor#EverythingAboutBoats.org (Replace “#” with “@”)
D escriptio n
Features: Vertical Crankshaft and Boreable Parent Bore Cylinders
BASE ENGINE: | |||||
---|---|---|---|---|---|
M ANUFACTURE R | CYL | BORE | STROKE | DISPLACEMENT | DS |
M ODE L | ⊗-⊗ | ⊗mm / ⊗in | ⊗mm / ⊗in | ⊗cc / ⊗L / ⊗ci | ♦♦♦ |
MODEL RATINGS: | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
M ANUFACTURE R | A-F | DR | kW | BHP | MHP | RPM | YEARS | DS |
M ODE L (N ote s) | ⊗-⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗-⊗ | ♦♦♦ |
M ARINIZE R | A-F | DR | kW | BHP | MHP | RPM | YEARS | DS |
M ODE L (N ote s) | ⊗-⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗ | ⊗-⊗ | ♦♦♦ |
Scott-Atwater
Engine Duty Ratings
📸 Видео
Перекрут убивает лодочный моторСкачать
супер лодочный мотор Шкипер 6 4 такта копия Ямаха 5 4 такта!Скачать
Б/У японец или новый китаец? Какой японский мотор лучше НЕ покупать под ремонт? Как искать запчасти?Скачать
Разница моторов 9.8 и 9.9Скачать
Отличие лодочных моторов 9.8 и 9.9 л.с для "чайников". Разбираем на примере HideaСкачать
😡Конфликт с клиентом или как не убить лодочный мотор💥Скачать
Лодочный мотор 20 л.с. который не надо регистрировать - HIDEA HD 9.9 FHS PROСкачать
Лодочный мотор TOHATSU 18 из Японии. Обзор, сравнение, укорачиваем ногу. Новый мотор 1989 года.Скачать
Parsun 9.8 ! Обзор и первый запуск!Скачать
Лодочный мотор Пуля 5 л. с. Обкатка пройдена.Скачать
Советский лодочный мотор МОСКВА 30Скачать
Мотолодка Днепр после тюнинга в нашей мастерской .Скачать
⚙️🔩🔧TOHATSU 9.8 или YAMAHA 8? Что лучше?Скачать
Скоростной винт для лодочного мотора #shortСкачать
Обзор 2-тактного лодочного мотора Mikatsu M20FHSСкачать